Dzięki LinkedIn dla firm można budować wiarygodność, tworzyć znaczącą sieć i zdobywać poufną wiedzę od uznanych ekspertów. Ponieważ LinkedIn ma obecnie ponad 690 milionów członków, coraz więcej marek wykorzystuje marketing tego medium społecznościowego do łączenia się i sprzedaży. Jak profesjonalnie prowadzić marketing na LinkedIn?
LinkedIn dla firm — udostępnianie postów
Posty ze zdjęciami i filmami zasadniczo sprawdzają się lepiej w mediach społecznościowych niż posty czysto tekstowe – dotyczy to również LinkedIn dla firm.
Według sieci posty ze zdjęciami lub filmami otrzymują o 98% więcej komentarzy niż te, które zawierają samą treść. Na stronach firmowych świetnie sprawdzają się kolaże składające się z trzech do czterech obrazów w poście. Należy unikać obrazów stockowych. Można także przesyłać prezentacje w formacie PDF, PowerPoint lub SlideShare, które znacznie uatrakcyjnią posty.
Filmy zwiększają zaangażowanie na LinkedIn pięciokrotnie w porównaniu z jakimkolwiek innym rodzajem treści. Natywne filmy na LinkedIn mają tę zaletę, że odtwarzają się automatycznie, gdy tylko użytkownik je przewinie – i dzięki temu przyciągają więcej uwagi. Ponadto filmy hostowane bezpośrednio na platformie są traktowane priorytetowo przez algorytm LinkedIn. Wszystkie filmy opublikowane na stronie LinkedIn są wymienione na karcie „Filmy”.
LinkedIn na żywo
Formatem, który zwiększa zaangażowanie na LinkedIn, jest wideo na żywo. Transmisje na żywo zapewniają 24 razy większe zaangażowanie niż nagrane wcześniej filmy.
Marki mają wiele powodów, aby transmitować na żywo – od czatów po wywiady i webinaria. Niektórzy zorganizowali nawet wirtualne wydarzenia. Format stworzył natychmiastowy kontakt z widzami, zwłaszcza podczas odpowiadania na pytania i odpowiadania na komentarze na żywo.
Przed rozpoczęciem transmisji za pomocą LinkedIn Live, warto poinformować odbiorców o transmisji — nie tylko na LinkedIn, ale we wszystkich punktach kontaktu z odbiorcami.
LinkedIn Analytics
LinkedIn Analytics pozwala regularnie śledzić swoją strategię marketingową LinkedIn pod kątem możliwości ulepszeń. Warto analizować dane dotyczące poszczególnych postów, aby zobaczyć, które z nich wzbudziły największe zaangażowanie, które wywołały najwięcej działań, a które były mniej skuteczne.
Za pośrednictwem pulpitu Analytics można również obserwować, jak użytkownicy znajdują witrynę i z jakimi elementami wchodzą w interakcję oraz porównywać liczbę wyświetleń stron na poszczególnych kartach. Dane demograficzne odwiedzających mogą dać wyobrażenie o tym, kto jest zainteresowany firmą.